Hastalar ilaç almak için gittikleri eczanede eczacıyı şık ve temiz görmek istiyor.
Doktorlarla konuşmaya çekinen hastalar bunun aksine eczacıyı kendine daha yakın bularak her şeyi sormak istiyor. Hastalar "bu ilaç yok" sözünden hoşlanmıyor.
İstanbul Ulus'taki Yasemin Eczanesi hastalarla anket yaparak nasıl bir eczane ve eczacı görmek istediklerini sordu. Ankete katılan hasta ve hasta yakınlarının görmek istedikleri eczacı modeli, "temiz ve şık giyimli, her zaman güler yüzlü" olarak tarif ediliyor. Eczacı Yasemin Acar, bazı hastaların çok titiz olduğunu belirtirken, şöyle diyor: "Bir hasta paspal kıyafetle gördüğü eczacıya bir daha gitmek istemiyor."
Hastaların eczacıdan bekledikleri en önemli şey ilaçlarla ilgili bilgi ve tarifler. Eczacı Acar, hastaların eczacıları kendine biraz daha yakın bulduğuna dikkat çekerken şunları söylüyor: "Bizim insanımız doktordan biraz çekiniyor. Her şeyi soramıyor. Ama eczacıyı kendine daha yakın buluyor. Doktora soramadıkları şeyleri de bize soruyor. Bu yüzden bir eczacının ilacın etkilerini, yan etkilerini, diğer ilaçlarla etkileşimini iyi bilmesi gerekir."
Eczacı Acar, ankete katılan müşterilerin en çok dikkat çektiği konulardan birisinin de eczacının her zaman yerinde bulunması. Hastalar eczacıyı yerinde gördükleri zaman daha güvenilir bir eczane olarak algılıyor. Her ne kadar ilacı kalfadan alıyor olsa da bir şey sormak istediği zaman eczacıyla muhatap olmak istiyor. Hastalar "bu ilaç yok" sözünden hoşlanmıyor ve reçetede yazan bütün ilaçları aynı eczaneden almayı tercih ediyor.